2011. szeptember 17., szombat

Dobozolás első fázis / válogatás

Kedves Olvasóink!

Felteszek néhány fotót, az eddig kiválogatott könyvekről.

1. doboz: amit biztosan ki fogunk küldeni. Az Erdélyből érkezett, valamint a Szobon leadott, illetve hozzám postán eljuttatott könyvek. Az erdélyi csomagból csak 1-2 könyvet vettem ki, olyanokat, amelyek nagyon leharcolt állapotban voltak, és nem tartottam volna illendőnek elküldeni. Végül egy kislány a szomszédból (nagyon nehéz körülmények között élnek) elkérte, és vélelmezve az egyetértést, odaadtam neki.




2. doboz: amit a Siófoki könyvtártól kaptunk. A kép még a válogatás előtti állapotot tükrözi (meg azt, hogy elég ügyetlenül fejre állítva töltöttem fel a képet)





3. doboz: helyesebben, 1. és 2. doboz mix. Az elsőre ugyanis rátettem/ beletettem azokat a könyveket, amelyeket a siófoki adományból elküldendőnek ítéltem.  betettem egy olyankönyvet is, amelyikhez tartozik egy műanyag zenelejátszó 4 lemezkével, és bár ez gyermekjáték, a hozzá tartozó könyv miatt a csomagba tartozónak ítéltem. A kifejezetten felnőtteknek szóló kiadványok közül két kivételt tettem, egy a magyar várakat bemutató, igényes, fényképes album, és még egy fotóskönyv, most nem jut eszembe,melyik, de  ezek bekerültek a csomagba.) 



Vannak könyvek, amelyek kiküldésével kapcsolatban határozottan azt az álláspontot képviselem, hogy NEM teszem bele a Japánba tartócsomagba. 
Ezek egyrészt a kifejezetten nem gyerekeknek szóló könyvek. Pl. hímzésfajtákat taglaló, vagy a 70-es 80-as évek egy- egy kortárs képzőművészének munkásságát bemutató képes albumok. 
Másrészt azok a gyerekkönyvek, illetve főleg füzetek, amelyek nem felelnek meg a kiírásban foglaltaknak, így nehezen tudom elképzelni, hogy egy olyan kisgyermek,aki nem érti a nyelvet, örömét lelné benne. Ilyen például egy lovarda életét bemutató ifjúsági magazin sorozatának egy-két darabja, illetve egy kifejezetten ismeretterjesztő-tudományos magazin (Tudorka magazin) néhány része. Ezeket - amennyiben a kommentekben egyetértéséteket fejezitek ki, vagy egíáltalán nem érkezik komment, - a helyikönyvtárnak szeretném adományozni, a feljebb említett felnőtteknek szóló kiadványokkal egyetemben. 
Van pedig 4-5 könyv, amellyel kapcsolatban konkrét véleményeket szeretném kérni. Ezek egytől egyig állatos könyvek, legtöbbje fotóval vagy élethű rajzzal illusztrált, tehát nem mesekönyv, hanem gyerekeknek, inkább tiniknek szánt ismeretterjesztő könyv, egy oldalon 1 fotóval és teljes leírással, vagy az egy oldalon 4-5 állat, de sok-sok leírás szerkesztési elvvel. Ezek a képek nézegethetőek, de a lényeg a szövegben rejlik, és szintén nem felelnek meg a kiírásunkban foglaltaknak. Tekintve,hogy minden gramm számít, kifejezett véleményeket kérek evvel a 4-5 könyvvel kapcsolatban is. Szívem szerint ezt is a helyi könyvtárnak adnám, viszont megerősítést, vagy határozott ellenérveket kérek tőletek ezt a pár albumot / könyvet illetően.











1 megjegyzés:

  1. Kata, én köszönöm, hogy ezt a nehéz ügyet felvállaltad! azt is, hogy az erdélyi könyveket postázod! Máris erősebb lett az immunrendszerünk. :D Azok a könyvek, amelyek nem feleltek meg a kiírásnak, maradjanak itthon. Tégy a belátásod szerint: könyvtár, óvoda, szegény családok stb.

    VálaszTörlés